Lanzarote 12-19 december 2014

Vinterferien 2014 er endelig kommet, og vi er taget til Lanzarote for at få lidt sol, varme og slappe af en uge.

Vi skal bo i lejlighedskomplekset Corona Mar i Porto Del Carmen. Byen ligger ca. 15 minutters kørsel fra Arricife og lufthavnen, og der er ca. 5 minutters gand ned til stranden, butikker, caféer og restaurenter.

Der er 74 trappetrin fra gaden og ind til vores lejlighed, så der skulle slæbes, da vi ankom.

Lanzarote er en vulkanø og har ca. 142.000 indbyggere,. Den er en del af de Kanariske øer, som tilhører Spanien. Hovedstaden er Arrecife, og øen er "bygget op" omkring den stadigt aktive vulkan Timanfaya.

Vores lille lejlighed var mægtig hyggelig, og vi var dårligt ankommet, før vi alligevel måtte rokere lidt på møblementet.

Vi vil jo gerne ligge ved siden af hinanden om natten, så den ene seng blev flyttet. Sengegavlen var sat fast på væggen, så det så lidt tosset ud, men hvem ser det når musikken spiller og solen skinner 🤪

Et aflangt stort og lyst rum udgjorde det for stue og køkken.

Det var koldt om aftenen, så vi sad med tæpper over os. de har ikke et ærligt varmeapparat i de lejligheder.

Der var to tæpper til hver, da vi kom - ja, altså som dyner - men vi måtte ud og låne flere, så Bent lå med 4 tæpper + sengetæppe, og jeg havde to tæpper + sengetæppe.

Mellem vores og naboens altan, var der et lille stykke med lavasten, og her holdt to tyrkerduer til.

De var både hyggelige og trælse. De kunne jo ikke lade være med at hoppe ned på vores bord, så der kunne ikke stå noget, hvis ikke vi var ude 😀

Der hørte to fine swimmingpools til lejlighedskomplekset, men vandet var stjernekoldt, og da vi ikke er de store svømmepøls fans, så overlod vi denne luksus til de andre gæster.

😮de syntes vist oss vandet var en anelse for koldt - vi så ihvertfald kun en viking i baljen

Efter vi er blevet godt installeret i hummeret, er det på med rygsækken, en flaske vand i lommen og så ud og se lidt på byen, og hvad den har at byde på til ganen.

Vi var ved at være lidt brødflove, så lidt let til en sen frokost skulle lokaliseres, og her er bent ved at sondere området.

Vi fandt et hyggeligt sted, hvor de solgte varme pizzaer og kolde fadøl, og så var ferien sat igang.

Her er lige pizzabudets køretøj - er den ikke sød 😎

........så kan man godt savne sin lille Smart 🙂

På stranden i Porto Del Carmen er der bygget en masse små pladser op til strandens gæster. De giver både læ for vinden og holder på varmen.

De er bygget op af lavasten, og så pynter de da væsentligt bedre end læskærme af varirende farver og former....

Her er et andet billede at stranden.

Lanzarote har, i vores øjne, en fantastisk natur.

Det er bare at se sig omkring, så er der det ene smukke motiv efter det andet...

Bare se her ❤❤❤👍

På lavaklipperne i vandkanten, kan man se forsteninger af hjertemuslinger i klipperne, og se hvordan de er brændt fast i klipperne.

Sandet har et helt specielt grønt skær.

Jeg har altid en god bog med på ferie, og på denne ferie, havde jeg taget en med til Bent. At læse bøger er ikke noget han plejer at bruge sin tid på, så den skulle være god for at fange hans interesse.

Wilbur Smiths bog Grådig som havet - den måtte da kunne fange ham.

Jeps, her er han den anden dag begyndt på den, og det måtte foreviges.......han læste og læste. Kom ind da det blev lidt for koldt at sidde ude, og så sad vi i hver sin ende af sofaen med tæppe over os og læste. Det var mega hygge, og han fornemmede ikke, han sad og læste i over to timer - det selv om det var efter kl. 18... og så skal manden jo ha sin mad 🤪

Nå, men efter to dage, mente den gode mand, at nu behøvede han ikke læse mere, for han vidste helt bestemt, hvordan den ville ende.. så det var Bents ferielæsningsstunt der endte brat 🤭

Søndag tog vi bussen ind til det store marked i Teguise midt på øen.

Vi var også på det marked for 8 år siden, da vi var på øen første gang. Dengang var det varmt, da vi var der. Denne gang havd evi både en del vind og så kom der dævlme også regn...

Her er vinmarker, hvor vinstokkene er skærmet for vinden af lavamure, der samtidig holder på varmen.

Der ligger en lille kirke på torvet, hvor det store marked er, så den valgte vi at gå ind og se på.

Det er en fin lille kirke, og her er det koret der er afbilledet.

I et sideskib var der denne fine statue.

Da vi skulle ud igen fra kirken, var der et mindre skybrud, så en pæn del af de, der var på markedet, havde lige fået den blændende ide, at nu var det tid til en visit i kirken 🙃så det var lige før vi var blevet løbet over ende, da vi skulle ud.

Vi valgte dog at blive lidt endnu..... der var jo ingen fornuftig grund til at blive hverken våd eller kold 🤭

Når vi er på tur udenfor landets grænser, er det så fristende at tage en enkelt lille plante eller to med hjem.

Det skete også her på turen, og i denne lille skål er der lidt kaktusser. Der nåede at komme en mere med i samlingen dagen efter, så derfor er den ikke her. De første dage stod de i en lille plastikbakke, hvor der havde været kokosmakroner 😀

Her er udsigten fra vores køkkenvindue en af de dage, hvor der kom lidt regn.. Det ser jo smukt ud, men måske ikke lige det vi havde håbet på i ferien 😥

Sidste dag og vi skal hjem fra endnu en dejlig ferie, for på trods af vejret er vi sgu gode til at hygge og nyde at holde fri og se det der er på den lille plet i verden, vi nu har været på.

| Svar

Nyeste kommentarer

15.06 | 08:11

Dejlige billeder og historie - godt gået.
Så forstår jeg bedre din mail/invitation
Så måske næste gang

11.06 | 10:58

Et skønt døgn i dejligt selskab <3 Dejligt lige at få genopfrisket weekenden med fine billeder. Kh. Nadia

02.09 | 17:24

Mange tak Kryger.
Jeg skulle gerne ha skrevet og lagt billeder ind i den uge der kommer.