Rejsedagbog

Mc-ferie Andorra 2009

Andorra via Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig 2009

Så begynder den længe ventede tur til Andorra. Vi har planlagt, hvor vi vil overnatte...ca. men det holder nok ikke så længe, for trafik, vejret og meget andet er så uforudsigeligt, så vi har allerede valgt, at ta det som det kommer. Nu venter der ca. 5000 km på 2 hjul, inden vi er hjemme i Kalundborg igen.

Ikke så langt nede i Tyskland røg vi ind i vores første kø......den var umanerlig lang, men det skulle senere vise sig, det ikke var feriens længste kø.

Her blev der ventet, snakket med en dansker, der var bosat i Belgien, og drukket lidt cola og kaffe.

Her er der udsigt ned til motorcyklerne fra et lille hotel ved motorvejen lige udenfor Köln. Vi vidste først om morgenen, vi var nået til Köln, for der var seriøst mørkt, da vi ankom. Herfra gik turen videre mod Holland...troede vi 🤩

Så er der lige et pit-stop, hvor der studeres kort, for fru Garmin er ikke lige altid til at forstå.....hvem fan ved lige hvor nord eller øst er
 .......................................... hvis ikke solen er på himlen

Anden overnatning var i Frankrig på et hyggeligt hotel, hvor motorcyklerne fik lov at komme i garage. Det var en pudsig dag, hvor vi spiste morgenmad i Tyskland, frokost i Belgien og aftensmad i Frankrig. Samtidig var det dagen, hvor frk. Garmin gik helt bersærk og vi drønede rundt i Paris - en fejl af de store...men så er det prøvet - nu er København da bare en bette provinsby at køre rundt i 😉

Her er vi landet i Andorra La Vella - hovedstaden i Andorra. Vi lå på en fin lille campingplads midt i byen. Her er udsigten til bjergene fra indkørslen.

Hovedgaden i byen gik langs floden, og der var konstant brusen fra vandet der fossede gennem byen. Trafikken var overvældende og de kørte stærkt gennem gaderne.

😎  her er der dømt hygge og en tår i det smukke vejr. Vi fik lige en lokal til at forevige os.

😀  så er det mod Danmark igen - håber vi da - for den gode frk. Garmin har det jo med at forvirre. Her er vi på vej ned fra bjergene. Uha- vi blev gode til det med hårnålesving i Pyrenæerne. Udsigten er jo betagende og meget smuk.

Her står solen op over bjergtoppene, og der er ca 2500 km hjem. 🤩

Et af de mange slotte eller borge vi passerede på turen gennem Frankrig.

Sidste stop inden den Tyske grænse. Her mødte vi de første danskere i over en uge. 🙂 dejligt at høre sit eget sprog igen....... ja, nu man kun havde hørt det gennem munden på sin sambo

Her er vi i Neuburg i det sydligste Tyskland. Det var en hyggelig lille by, hvor vi fik tørret vores mc-tøj godt, inden vi kørte til det sidste lange ophold.

I meget smukke omgivelser, behageligt selskab og med sol og varme afsluttede vi ferien i Goslar. En af Tysklands smukkeste og ældste byer. Vi boede på Hubertus Hof - et meget hyggeligt lille hotel, hvor værten lignede en værre gangster, men han var et meget rart, hjælpsomt og behageligt menneske. Vi kan kun anbefale dette lille sted i Goslar. Det ligger tæt på den gamle smukke bydel, hvor vi brugte timer på at vandre rundt.

En af de smalle gader i Goslar, hvor bygningerne er mellem 5 og 700 år gamle.

Kejserpaladset i Goslar. det er bygget mellem 1003 og 1015

😀  og nej...dette var ikke vores sidste transportmiddel hjem -  Denne hestevogn kørte vi rundt i den gamle by med...

Dette var sidste billede fra ferien til Pyrenæerne og fyrstedømmet Andorra - på grænsen mellem Spanien og Frankrig. turen varede 12 dage, og vi kørte 4987 km. i regn og sol. En fantastisk tur hvor vi fik afprøvet de lange afstande - som en prøve inden vores tur til USA 7-19 september 2010.

| Svar

Nyeste kommentarer

15.06 | 08:11

Dejlige billeder og historie - godt gået.
Så forstår jeg bedre din mail/invitation
Så måske næste gang

11.06 | 10:58

Et skønt døgn i dejligt selskab <3 Dejligt lige at få genopfrisket weekenden med fine billeder. Kh. Nadia

02.09 | 17:24

Mange tak Kryger.
Jeg skulle gerne ha skrevet og lagt billeder ind i den uge der kommer.