Rejsedagbog
Mallorca 21.8-4.9 2010
Så begynder ferien endelig, og vi har valgt at prøve Alcudia på Mallorca i 14 dage 😀 skøøønt, og nu skal vi se på lidt kultur og ellers slappe af nyde solen og varmen. Dette her er lidt af udsigten fra vores lejlighed på hotel Elisa.
Her er Bent lige "fanget" med bandana og i det lune - læs meget varme vejr - lige midt i nydningen og en kold pils hihi.......... uha en rigtig sørøver.
😀  og her er miss Maja lige fanget i en af hendes mange hyggestunder - uden de forhadte støttestrømper på jubiiii - og med hendes tro følgesvend på denne ferie, (ja altså i de ledige stunder og i skygge), bogen Flodguden af Wilbur Smith. Den kan varmt anbefales at læse.

Hun burde nu ha haft en ekstra bog med, for 4 dage uden en bog er da den rene tortur.
Her er lidt af lejligheden. Den var rigtig fin med både stue/tekøkken, soveværelse, badeværelse og fin altan.
............................ og nej, vores børn har ikke været forbi (se rodet) det må dævlme være os selv, der er lidt rodede hihi
Her er et lille udsnit af den pragtfulde strand. Der var ca 15 km. hvid sandstrand. De fleste dage vi var på stranden, lejede vi 2 solsenge og en parasol for 8,50 euro om dagen, og så var der bare dømt nydning ;o)

😀  en af dagene på stranden, havde Bent glemt sin bandana, så hjernen ikke skulle koge over.

Hvad gør èn klog så....og hvad gør Bent??

Jow jow... han lånte da lige miss Majas nederdel, og lignede herefter en mellemting mellem en sørøver og en beduin 😀 men hjernen led ingen skade, og hyggen kunne fortsætte....

Vi tog lokalbussen ind til Port Alcùdia, og gik herfra ud til den gamle bydel. Dette billede er fra den hyggelige havn
Pyhhhh, her er varmt men smukt.
Her er lidt af murene, der går omkring den gamle bydel Alcùdia.
Det siges, at mallorcinerne holdt fæstningen og den gamle by Alcùdia som det sidste på øen, da den blev invaderet af romerne for mange år tilbage.....
På vej ind til Port Alcùdia i lokalbussen havde vi set et lille spisested ved vejen. Det hed Lille København, og her kunne man få dansk mad - lige fra røde pølser, hotdog og til frikadeller med rødkål.
🙂 og så var der dansk tv, hvor talen ikke var eftersynkroniseret til spansk. En herlig oplevelse midt i den mallorcinske sol.
Vi havde lejet bil 3 dage og kørte rundt og så en stor del af øen. Her et billede fra de mallorcinske bjerge, hvoraf det højeste er ca. 1400 m. højt. Dette er på vej til Lluc klostreret midt i bjergene.
Her er den "øse" vi havde lejet for 3 dage. Det er faktisk ikke særlig fedt (fruens meneing her), at køre i en bil uden tag og med solen lige ned i krydderen....... og os der har længere end 1 cm. hår på hovedet, ja, det er da et helvede på jord

- næhhh taget på og så kører det for Ruth og alle ungerne igen 😎
En af bjergvejene hvor det stiger sølle 7%
Her er Bent lige fotograferet med bjerge i baggrunden, i den åbne bil vi havde lejet.
En af fløjene, hvor munkecellerne ligger på stribe 🙂
Lluc klosteret i bjergene. Her bor ikke længere munke på dette kloster. Der er 3 restaurenter i klosteret, og der er mulighed for at leje og overnatte i de tidligere munkeceller.
Den lille kirke, som var en del af klosteret. Her var meget smukt og stille. Et sted, hvor man kunne fordybe sig i tanker og få fred i sjæl og krop.
Her er vi i Mallorcas største grotte. dragegrotten, der ligger ved Porto Cristo på østkysten. den er kæmpe stor og meget smuk, med fantastiske "skulpturer" Der er sat et perfekt lys på derinde, der gør hulen viser sig fra sin smukkeste side.
Der måtte ikke fotograferes i grotten, men det gjorde alle andre, og vi er ikke bedre end alle andre, så vi snuppede da også en del billeder. Der stod kontrollører flere steder, men de gjorde intet, så samvittigheden var i top 😉
Sikken en baggrund 🤩

og sikken en forgrund
Billederne kan slet ikke retfærdiggøre, den oplevelse det er, at gå rundt i en millioner af år gammel grotte.
Tilbage til bilen og tur rundt på øen. Så er fruen nød til at være "klædt på" til opgaven, så vi ikke farer vild i verden. Så her er diverse hjælpemidler og nødvendigheder, for at turen kan forløbe uden stress og frygt for vildnisset.
det består af
- kort over øen
- turistguide over øen
- fruens læsebriller
- og fruens solbriller 😎
Man kan godt føle sig lille i bjergene, og udsigterne overgår sig selv fra sted til sted.
Udsigten over Port Soller. Her tog vi en tur med et tog fra 1912 ind til Soller. Der var 42 grader i skyggen den dag. Vi fik lidt at spise i byen, og så skulle vi tilbage til port Soller igen - med toget troede vi...........................

- nope, vi måtte gå, for de to turister her, kunne ikke finde en "station" hvor vi kunne komme med toget...........................

Her er så det charmerende tog - vi ikke kom med tilbage..... 😠

- vi gik og vi gik og så gik vi igen. den gamle her var ved at dø af varme og tunge ben (og tæt på tud og fuk noget høns), for her var "støttepædagogerne" ikke på, så hun havde jo ben som bundgarnspæle.
Da vi havde gået ca 4 km. (føltes som 40) kom vi endelig til Port Soller, vaklede ind på det nærmeste værtshus og bestilte 2x½ l. vand med is til hver, og inden de var drukket var den næste forsyning bestilt.
Så var der kølet af, smil på og vi kunne køre hjemad 😀

🙂  afslutningen på næsten alle dage forgik til slut på altanen, med en kølig sangria, et spil yatsy og besøg af vores små venner....
😀  og nej det her er ikke en af vores små venner, men en solbrun glad og dejlig mand, der har nydt 14 dage i sol og varme med fruen
 det her er til gengæld en af de små venner, og de var fra ca. 3 cm. og op til 15 cm........ nogle hurtige små djævle, der ikke lige faldt i fruens smag ufffff...
Sidste billede fra en rigtig dejlig ferie i Alcùdia på Mallorca.

😎

Vi siger tak for du så vores billeder fra turen, og det ville glæde vores "gamle" hjerter, hvis der skulle falde en lille hilsen i vores gæstebog

| Svar

Nyeste kommentarer

15.06 | 08:11

Dejlige billeder og historie - godt gået.
Så forstår jeg bedre din mail/invitation
Så måske næste gang

11.06 | 10:58

Et skønt døgn i dejligt selskab <3 Dejligt lige at få genopfrisket weekenden med fine billeder. Kh. Nadia

02.09 | 17:24

Mange tak Kryger.
Jeg skulle gerne ha skrevet og lagt billeder ind i den uge der kommer.